Є таке прислів'я: "Не підмажеш – не поїдеш". Не будемо вдаватися до її метафоричного змісту, а подивимося на неї у прямому значенні. Будь-який механізм, включаючи і швейну машинку, і оверлок потребує регулярного змащення. Ви самі відчуєте, наскільки легше працюватиме агрегат, якщо його вчасно почистити та змастити. У цій невеликій статті поговоримо про те, в яких місцях необхідно змащувати оверлок, як це зробити за лічені хвилини.
Перш ніж приступати до змащення, необхідно відкрити панель оверлока і ретельно видалити пил та сліди попереднього мастила за допомогою спеціального пензлика або щітки. Ви можете використовувати для цього і шматочок м'якої тканини.
Щоб зрозуміти, де необхідно змащувати деталі, потрібно при відкритій панелі оверлока прокрутити кілька разів махове колесо. Візуально стане зрозуміло, де знаходяться всі вузли, що стикаються або труться. Оверлок має три найважливіші вузли, які впливають на петлеутворення.
Не можна в жодному разі допустити, щоб у цих вузлах утворилися люфти (вузли повинні стояти щільно, не зрушуючи). Інакше налаштувати оверлок буде неможливо. Тому всі ці вузли завжди потрібно змащувати.
Верхній петельник
Ви побачите, що шток верхнього петельника входить у втулку. Це місце потрібно обов'язково змастити. Усього одна крапля олії – і петельник буде чітко функціонувати. Дещо нижче по цьому штоку видно ще одне з'єднання. Воно також потребує змащення. Вісь приводу петельника ходить під втулкою. Змастити її неможливо забути. Крапнем мастила і на другу вісь верхнього петельника.
Нижній петельник
Усього на одній осі розташований нижній петельник, але часто ми забуваємо змастити це місце. На з'єднання осі та втулки капаємо мастила.
Голководій
Щоб правильно змастити голководій, необхідно виконати такі маніпуляції.
Наш голководій добре змащений.
Щоб підібратися до механізмів оверлока, необхідно зняти бічну панель. Знаходимо привод ножа, який має підшипник. Його потрібно змастити крапелькою мастила. Рухаючи механізм обрізки, бачимо ті деталі, які стикаються один з одним. Це сигнальні місця для змащення. Підпружинений механізм притискання ножа, необхідний для обрізки тканин різної товщини, обов'язково змащуємо по осі. За відсутності мастила ніж тонку тканину не різатиме, а рватиме.
Не полінуйтеся зняти голку, відкрутивши два гвинти. Сюди набивається багато текстильного пилу. Тому спочатку слід пензликом добре вичистити зуби транспортера, а потім капнути трохи масла.
Шток лапкоутримувача
Погляньте на лапкоутримувач. Він кріпиться на осі, яка рухається, тому її потрібно змастити.
Натягувачі ниток
Оверлок зазвичай заправляється 3-4 нитками, кожна з яких пропускається через свій нитконатягувач. При тривалій експлуатації текстильний пил забиває ці тарілочки, що регулюють натяг ниток. Найпростіший спосіб їх чищення: взяти шматочок тканини та його краєчок пропустити крізь тарілочки. Декілька легких рухів – і весь пил буде видалений.
Внутрішні механізми
Найчастіше всередині оверлоки оброблені густим мастилом, тому в частій профілактиці заховані всередину механізми не потребують. Повне розбирання оверлока робити не потрібно. Це робиться не раніше ніж через 5 років після покупки агрегату за умови постійної експлуатації. Для цього бажано запрошувати майстра-професіонала.
Після такої профілактики ваш оверлок працюватиме досить тихо, виконуючи гарну і акуратну строчку. Візьміть собі за правило дякувати своїм швейним помічникам чищенням та змащенням.
Останні новини
Вгору