Вчимося шити разом з каналом Папа Швей. У цій статті ми розповімо, де і чим ми радимо вам змащувати свою швейну машинку або оверлок. І почнемо з універсального аерозолю (мастило) WD-40.
Багато часто запитують, чи можна змащувати спреєм WD-40 швейну машину? Ми використовуємо цю мастило виключно для того, щоб очистити механізми від старого масла, а також в разі, якщо машинка або оверлок заклинило, тобто WD-40 можна застосувати, щоб розклинити пристрій. Для очищення від забруднень вузлів швейної машини використовують спрей WD40, він видаляє залишки старого масла, легко розклинює швейну техніку і відмінно витісняє вологу. Також для цього підійде автомобільний "Рідкий ключ" або гас.
Усі втулкові з'єднання типу "метал-метал" ми очищаємо аерозолем WD-40, злегка окропивши. Він добре витісняє вологу і старе масло. І після того, як машинка постоїть кілька хвилин зі спреєм, можна дрантям зібрати його надлишки з деталей пристрою, витерши насухо і видалити використане масло, що залишилося. Також для очищення можна використовувати гас, але він має неприємний запах, тому ми не рекомендували б його, хоча він і покриває якоюсь плівочкою металеві деталі і вузли тертя.
Ще, як варіант, є автомобільний "Рідкий ключ". Він також непогано розклинює машинку і очищає від старого масла, різних забруднень, пилу.
Після того, як швейна машинка очищена, можна застосувати вазелінове масло.
Очищене вазелінове (мінеральне) масло PTG використовується для точних з'єднань, для побутових або промислових швейних машин. Також можна застосовувати силіконове масло, але в зв'язку з тим, що воно швидше висихає, періодичність змащування доведеться збільшити. У магазинах ви можете знайти вазелінове масло з жовтуватим відтінком, але ми рекомендуємо вам купувати прозоре високоочищене масло, без будь-яких домішок.
На даному етапі змазування, ми прокапуємо всі з'єднання "метал-метал", будь то втулки або ж просто з'єднання. Таке масло не містить смол або кислот і буде нешкідливо для вашої швейної машинки. Зауважимо також, що біля втулок на валах потрібно обов'язково наситити рідким маслом фетрові накопичувачі, вони тривалий час змащуватимуть безпосередньо з'єднання верхнього або нижнього вала з втулкою, і можна буде не так часто заглядати всередину швейної машини.
Після того, як пристрій змазано, необхідно прокрутити кілька разів махове колесо машинки, щоб всі механізми зарухалися і масло розійшлося по втулочки. Після чого, знову ж таки, чистою ганчіркою зібрати всі залишки зайвого масла, так як воно може являтися накопичувачем бруду.
Важливо і навіть небезпечно! Ні в якому разі не використовуйте масло, яке призначене для автомобілів. Робити цього ми не рекомендуємо, так як автомобільні масла мають більшу в'язкість, що може просто привести до заклинювання механізмів машинки.
Одне з найбільш поширених питань – чи можна змащувати машинку силіконовим рідким маслом або силіконовими спреями? В принципі це робити можна, але, оскільки силіконове масло досить швидко сохне, частота змазування швейних машин збільшується в 2-3 рази, і за цим потрібно буде стежити. Наприклад, вазелінове масло так не висихає. Головне, не змащувати маслами рослинного походження!
Тепер кілька слів про густе мастило, яким ми обробляємо з'єднання типу "метал-пластик".
Для з'єднань "метал-пластик" застосовують густий технічний вазелін PTG, яким змащують шестерні човника, копір і інші механізми. Нам такий вазелін подобається найбільше, до того ж, він стоїть досить недорого.
Також часто задається питання – чи можна літієвими мастилами обробляти такі сполуки, як "метал-пластик"? Нічого поганого ми не бачимо, можна використовувати і літієве мастило, воно ще дешевше. Однак таке мастило має властивість накопичення вологи, тому якщо у вас в приміщенні досить сухо і ви змащуєте неалюмінієві і недюралеві з'єднання з пластиком, то в цілому літієве мастило можна використовувати.
Отже, густим вазеліном змащуємо пластикову і металеву шестерні човника. Після цього маховим колесом прокручуємо кілька разів, щоб зробити повний оборот шестернею. Потім потрібно прибрати зайві шматки вазеліну. Далі, змащуємо з'єднання, які не мають ідеальної підгонки і мають конструктивні спеціальні люфти, і тут як раз-таки густі грудочки вазеліну будуть корисні. Змащуємо ексцентрик приводу зубчастої рейки, направляючу штока підйому лапки та інші подібні з'єднання.
І останній вид змащуючого матеріалу – це тефлонове мастило.
Виробники використовують її для змащення копіра швейної машини. Тефлонове мастило дуже довго служить, воно дуже дорого коштує, її взагалі вкрай складно знайти. Але якщо у вас періодичність змащення швейної машинки, скажімо, хоча б раз на рік, можна використовувати звичайно і звичайний технічний вазелін для змазування копіру.
У деяких швейних машин в інструкції написано, що їх не потрібно змащувати, оскільки у них є графітове мастило. На цей рахунок скажемо одне, графітове – це найдешевше мастило, і його ми не використовували б для якісної профілактики швейного обладнання.
А чим Ви змащуєте свою швейну техніку?
Останні новини
Вгору